forex trading logo
FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS Feed

Zabytkowe autobusy


Ikarus 411


Nasz ubezpieczyciel


Główna Główna Wiadomości „Tetka” 2016 – podsumowanie sezonu
„Tetka” 2016 – podsumowanie sezonu PDF Drukuj Email
wtorek, 27 września 2016 21:16


W 2016 roku sezon linii turystycznych trwał od 25 czerwca do 4 września. Oprócz corocznej linii T, która obchodziła swój XXI sezon, na tory wyjechały także linie DM1, W oraz M. Zachęcamy do lektury krótkiego podsumowania.


Wraz z rozpoczęciem wakacji na stołeczne tory po raz 21. wyjechała popularna „Tetka”. Tradycyjnie trasa linii jednokierunkowo wiodła z Placu Narutowicza, przez najciekawsze zakątki miasta trasą:

 PL. NARUTOWICZA – pl. Zawiszy – al. Jerozolimskie – Most Poniatowskiego – Targowa – Most Śląsko-Dąbrowski – al. „Solidarności” – Marszałkowska – Nowowiejska – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA
(od 13 sierpnia 2016 r. trasę zmieniono tak, aby omijała Trasę W-Z ze względu na jej remont)

Linia T wyjechała w tym sezonie łącznie 19 razy. Obsługę stanowiły trzy brygady obsługiwane przez dwa wagony zabytkowe oraz wagon promocyjny, lub wagony 105Na 1000 bądź 1001.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

W tegorocznym sezonie nie można było zapomnieć o wydarzeniach wyjątkowych. W lipcu odbyły się Warszawskie Dni w Diecezjach – bezpośrednio poprzedzające krakowskie Światowe Dni Młodzieży. Z tej okazji linię T zastąpiła linia DM1, wyjeżdżająca w dni powszednie, obsługiwana zarówno wagonami zabytkowymi jak również liniowymi.

Thumbnail Thumbnail

Podczas organizacji Szczytu NATO w Warszawie wprowadzone były ograniczenia w poruszaniu się. Wymusiło to tymczasowe zawieszenie kursowania linii T oraz innych atrakcji w ramach Warszawskich Linii Turystycznych.

1 sierpnia, z okazji siedemdziesiątej drugiej rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, uruchomiono linię „W” na trasie łączącej pl. Narutowicza z Muzeum Powstania Warszawskiego i cmentarzem Wolskim.

Thumbnail

W ramach obchodów stulecia stołeczności dzielnicy Mokotów, Urząd Dzielnicy uruchomił specjalną linię M obsługiwaną zabytkowym taborem. W każdą sierpniową niedzielę na tory wyjeżdżał wagon N o numerze 607.

Thumbnail

Trochę statystyki:
Najczęściej pojawiającym się wagonem był Konstal N o numerze bocznym 674. Drugie miejsce zajął nieco starszy wagon tej serii o numerze 607, zaś trzecim najłatwiejszym do spotkania był wagon typu K o numerze 445. Dodatkowo na linie wyjechały zabytkowe wagony K nr 403, 4Nj nr 838 oraz 105Na nr 1000 i 1001.

Przez 26 dni kursowania linii okolicznościowych, 46 konduktorów (w tym 3 nasze Koleżanki) odbyło łącznie 222 służby. Kontynuowaliśmy również ideę wymian konduktorskich, dzięki czemu służby w Warszawie odbyły grupy z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych oraz Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi. Nasi konduktorzy wspomogli obsługę krakowskich linii 0 oraz T oraz zabytkowego tramwaju obsługującego część kursów łódzkiej linii 43.

Thumbnail Thumbnail

Dziękujemy za wspólne podróże. Do zobaczenia za rok!

Jednocześnie dziękujemy użytkownikom Warszawskiej Galerii Komunikacji Miejskiej za użyczenie zdjęć!


 

Nowości

Popularne

Na skróty

Nasze serwisy





.

Joomla!. XHTML and CSS.

Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.