forex trading logo
FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS Feed

Zabytkowe autobusy


Nasz ubezpieczyciel


Główna Główna Wiadomości Linie tramwajowe w sezonie letnim – podsumowanie
Linie tramwajowe w sezonie letnim – podsumowanie PDF Drukuj Email
niedziela, 08 października 2017 12:21



W 2017 roku sezon linii turystycznych trwał od 3 czerwca do 3 września. Oprócz corocznej linii T, która obchodziła swój 22. Sezon kursowania, na tory wyjechały także linie D, E, M oraz W. Zachęcamy do lektury krótkiego podsumowania.

 

 Tegoroczny letni sezon linii turystycznych rozpoczął się na Dzień Dziecka, kiedy przez weekend na torach pojawiła się linia tramwajowa „D”. Dodatkowo 4 czerwca zabytkowe wagony oznaczone literą „E” dowoziły chętnych na Pola Mokotowskie, gdzie odbywał się piknik z okazji Dnia Ziemi.

Pełnia sezonu rozpoczęła się trzy tygodnie później od startu turystycznej linii tramwajowej „T”. W tym roku linia kursowała w dni wolne od pracy od 24 czerwca do 3 września. Mnogość remontów spowodowała konieczność zmiany trasy, jednak miejsce startu pozostało bez zmian. Wagony za każdym razem ruszały z pętli na placu Narutowicza.

Thumbnail

Linia wyjechała w tym roku na warszawskie tory łącznie 24 razy. Obsługiwały ją 3 brygady - pierwsza i trzecia z zajezdni „Mokotów”, zaś druga z „Woli”. Pierwsza zajezdnia wystawiała wagony klasyczne oraz szybkobieżne typu 13N i 102N, zaś druga do obsługi kierowała Wagon Promocyjny na przemian z zabytkowym składem 105Na. Na ostatnie dwa weekendy kursowania obsługę brygady trzeciej przekazano do zajezdni „Żoliborz”, która wystawiała skład zmodernizowanych wagonów 13N zwany „żabą”.

Do popularnej „Tetki” dołączały również wagony oznaczone literami „M” i „W”. Pierwsza z linii kursowała w każdą niedzielę od 30 lipca do 27 sierpnia, łącząc pl. Narutowicza z pętlą przy metrze Wilanowska. Do obsługi oddelegowany został wagon typu N #607. Linia „W” została tradycyjnie uruchomiona 1 sierpnia z okazji rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Do obsługi skierowano dwa klasyczne wagony zabytkowe, które tuż przed godz. 17:00 pojawiły się przy Muzeum Powstania Warszawskiego.

Thumbnail Thumbnail

Przez 27 dni kursowania linii okolicznościowych można było spotkać łącznie 56 konduktorów - w tym 5 konduktorek. Dodatkowo, w ramach wymian konduktorskich, służby konduktorskie w Warszawie pełniło 7 osób z Klubu Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi oraz 1 z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych. W ramach rewanżu nasi konduktorzy pojawili się gościnnie na krakowskiej linii „0” oraz łódzkiej „43”. Łącznie warszawscy konduktorzy odbyli 300 służb konduktorskich. To o 78 więcej niż w 2016 roku i o 148 więcej względem 2015 roku.

Najczęściej pojawiającym się tramwajem w obsłudze linii okolicznościowych był wagon typu K #403. Można było się nim przejechać aż 14 razy. Drugie miejsce „na podium” zajął wagon typu 4Nj #838 (12 wyjazdów), zaś trzecie przypadło dawnemu poznańskiemu „kanciakowi” 102N #5 (9 razy).

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Dziękujemy za wspólne podróże. Do zobaczenia za rok!

 

Nowości

Popularne

Na skróty

Nasze serwisy





.

Joomla!. XHTML and CSS.

Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.