forex trading logo

Główna Główna Wydarzenia Zlot weteranów w Polgár
Zlot weteranów w Polgár PDF Drukuj Email
wtorek, 27 września 2016 20:28

W pierwszą wrześniową sobotę odbył się IX. zlot autobusów Ikarus, ciężarówek Csepel i zabytkowych samochodów w węgierskiej miejscowości Polgár. Nasz Klub również był tam obecny i to nie byle jakim autobusem, bo turystycznym ikarusem EAG 398.

Do położonej w północno-wschodnich Węgrzech miejscowości wyruszyliśmy 2 września, jeszcze przed świtem. Po drodze odwiedziliśmy m.in. Łódź i Jaworzno, gdzie dosiedli się kolejni uczestnicy naszej wycieczki. Po całodniowej podróży dojechaliśmy do uzdrowiskowej miejscowości Hajdúnánás, gdzie mieliśmy nocleg.

Thumbnail Thumbnail

Następnego dnia rano ruszyliśmy do Polgár na zlot, który tradycyjnie odbywał się na terenie Archeoparku. Jeszcze przed wjazdem na teren muzeum nasz pojazd wzbudził niemałe zainteresowanie. W pierwszej kolejności padały pytania o pochodzenie autobusu z naciskiem na kraje skandynawskie. Tuż za bramą naszym oczom ukazało się kilkadziesiąt różnych pojazdów.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Na zlocie obecne były nie tylko autobusy. Można było spotkać również ciężarówki, maszyny rolnicze oraz kilkadziesiąt samochodów. Rzecz jasna królowały ikarusy, których było około 30.

Po południu większość pojazdów udała się pod lokalne centrum handlowe, gdzie na parkingu możliwe było sprawdzenie osiągów podczas wyścigu na prostej. Nasz Ikarus dwukrotnie zwyciężył, pokonując ikarusa 250 oraz miejskiego przegubowca z automatyczną skrzynią. Następnie udaliśmy się wzdłuż trasy fotograficznej nad stawy we wsi Foltys, skąd po przerwie, w paradnym szyku, wróciliśmy na teren Archeoparku.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Podczas zlotu wzbudzaliśmy zainteresowanie wśród zwiedzających. Wielu kierowców Volánów (odpowiedników naszych PKS) wspominało, że kiedyś sami jeździli podobnymi maszynami. Dodatkowo otrzymaliśmy zaproszenia na kolejne imprezy tego typu – nie tylko na Węgrzech.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Ikarus EAG 398 to odpowiedź fabryki Ikarus na rosnące wymagania w dziedzinie turystyki. To jeden z pierwszych modeli wygodnych autobusów turystycznych przystosowanych do eksploatacji z prędkością 100 km/h. Nasz egzemplarz pochodzi z 1995 roku i należy do krótkiej serii trzech takich autobusów sprowadzonych do Polski przez IGKM i zmontowanych na terenie warszawskiej zajezdni przy ul. Stalowej. Początkowo obsługiwał delegacje Zakładów Azotowych w Kędzierzynie-Koźlu, następnie woził wycieczki organizowane przez Biuro Turystyczne „Panorama” w Oświęcimiu. Później trafił m.in. do firmy OK.-Tour z Będzina, gdzie zmienił malowanie. Obecnie znajduje się pod opieką naszego Klubu oraz łódzkiej grupy pasjonatów działających w ramach serwisu CzerwonyIkarus.com.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Zachęcamy również do obejrzenia dwóch filmów:

FILM 1 | FILM 2 | FILM 3

Dziękujemy, köszönöm, thank you, vielen Dank!

Nowości

Popularne

Na skróty

Nasze serwisy

Joomla!. XHTML and CSS.

Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.