forex trading logo
FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS Feed

Zabytkowe autobusy


Ikarus 411


Nasz ubezpieczyciel


Główna Tabor zabytkowy Nasze autobusy
Ikarus EAG 398.20 PDF Drukuj Email
środa, 18 stycznia 2017 19:46

Podstawowe informacje

Na początku 1993 roku Zakład Produkcji Specjalnej Ikarus EAG zaprezentował nowy model luksusowego autobusu turystycznego Ikarus 398, spełniający wyższe standardy bezpieczeństwa, dostosowane do eksploatacji z prędkością 100km/h. Do Polski trafiły zaledwie trzy sztuki modelu 398.

Autobus Ikarus EAG 398.20 pochodzi z 1995 roku i został zmontowany na terenie warszawskiej zajezdni przy ul. Stalowej. Swoją karierę rozpoczynał przewożąc dyrekcję Zakładów Azotowych w Kędzierzynie-Koźlu. Do Warszawy wrócił dzięki staraniom Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej oraz grupypasjonatów zrzeszonych w serwisie CzerwonyIkarus.com

Dane techniczne

Producent: Ikarus EAG

Model: 398.20

Rok produkcji: 1995

Silnik: Cuminns LTAA10 - B325

Moc silnika: 329 KM

Skrzynia biegów: ZF S6-85

Miejsca siedzące: 45 + 2

Długość [mm]: 12000

Szerokość [mm]: 2500

Wysokość [mm]: 3689

Historia →

Historia

Węgierski Ikarus był największym na świecie producentem autobusów. Rocznie produkowano ok. 15 000 sztuk, które trafiały niemal na wszystkie kontynenty. Jedną z najbardziej udanych i jednocześnie najbardziej znanych konstrukcji były Ikarusy serii 200. Autobusy te eksportowane były do odbiorców z całego świata,  chociaż większość produkcji trafiało na rynki ZSRR. Przedstawicielami turystycznymi tej serii były autobusy typu 250 produkowane od 1964 roku oraz 256 powstające od 1974 roku. Łącznie wyprodukowano ich ponad 40 000.

Thumbnail Thumbnail

Już w latach 80. zdawano sobie sprawę, że konstrukcje te się starzeją a drobne modernizacje nie utrzymają ich na rynku. W 1988 roku w Budapesztańskich Warsztatach Specjalnych, będących swoistym działem doświadczalnym koncernu Ikarus powstał dalekobieżny autobus turystyczny typu 396. Przemiany polityczno-gospodarcze, które nastąpiły w 1989 roku doprowadziły do głębokich zmian na rynku autobusów. Zamknięcie wschodnich rynków zbytu doprowadziło firmę Ikarus na skraj bankructwa a import do Polski wydatnie zmalał i zmienił swoją strukturę. Warsztaty Specjalne przekształcono w Zakład Produkcji Specjalnej Ikarus EAG (Egyedi Autóbusz Gyár).

Na początku 1993 roku zaprezentowano nowy model luksusowego autobusu turystycznego Ikarus 398, spełniający wyższe standardy bezpieczeństwa,  dostosowane do eksploatacji z prędkością 100km/h. Kilkanaście autobusów wyeksportowano na preferencyjnych warunkach. W ten sposób, za pośrednictwem IGKM, do Polski trafiły trzy sztuki modelu 398. Zmontowane zostały w montowni na terenie zajezdni MZA przy ul. Stalowej.

Thumbnail Thumbnail

← Podstawowe informacje

Nasz Ikarus →

Nasz Ikarus

Nasz Ikarus został wyprodukowany w 1995 roku, zakupiony przez Zakład Transportu Samochodowego Zakładów Azotowych „Kędzierzyn” S.A. i zmontowany w Warszawie. Należał do niewielkiej partii trzech autobusów turystycznych marki Ikarus zmontowanych w Polsce, które charakteryzowały się luksusowym wyposażeniem, m.in. w klimatyzację, toaletę, system audio-video, lodówkę, dystrybutor gorących  napojów oraz sypialnię dla kierowcy. Pierwszy raz został zarejestrowany 29 listopada 1995 roku.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Do dziś w Polsce zachowały się dwa egzemplarze tego typu. Zachowanie autobusu było wspólną inicjatywą z łódzką grupą pasjonatów zrzeszonych w serwisie CzerwonyIkarus.com

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Pod koniec 2016 roku prowadzone były prace przywracające autobus do pełnej sprawności oraz wyglądu fabrycznego.

Thumbnail Thumbnail

← Historia

Galeria →

Galeria

Thumbnail ThumbnailThumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

← Nasz Ikarus

 

Nowości

Popularne

Na skróty

Nasze serwisy





.

Joomla!. XHTML and CSS.

Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.