KMKM Warszawa

102N #5

Służba i remont

Wracając do naszego tramwaju, od początku kursował po Poznaniu z numerem #5. Po zakończeniu eksploatacji w 2004 roku został zakupiony za pieniądze warszawskich miłośników i sprowadzony do stolicy. Po przyjeździe oczekiwał na gruntowny remont na zakładzie „Żoliborz”, w międzyczasie pojawił się na Dniach Transportu Publicznego w 2004 roku, na których kursował pomiędzy zajezdnią „Wola” a Zakładem Energetyki Trakcyjnej i Torów.

Nadzieja na odbudowę pojawiła się wraz z dostawami tramwajów typu 123N. Z powodu opóźnień w realizacji zamówienia, poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych zobowiązała się do wykonania remontu „stodwójki”. Po długim oczekiwaniu, rozpoczętym w listopadzie 2007, w kwietniu 2009 roku lśniący „kanciak” powrócił z Poznania na lawecie. Jego nowym domem stał się zakład „Mokotów”. Pomimo początkowych problemów, wagon jest obecnie w pełni sprawny i służy na okolicznościowych liniach, organizowanych przez Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej we współpracy z Tramwajami Warszawskimi oraz Zarządem Transportu Miejskiego.