KMKM Warszawa

Ikarus 260.73A nr 6306

Nasz Ikarus

Nasz Ikarus został wyprodukowany w 1993 roku na Węgrzech, a następnie zmontowany do postaci finalnego wyrobu w warszawskiej montowni Ikarusa w zajezdni „Stalowa”. Służbę liniową rozpoczął na początku następnego roku stacjonując w zajezdni R-10 przy Ostrobramskiej. Początkowo pomalowany był w tzw. schemat przejściowy żółto-czerwony w proporcjach 50:50. W 2003 roku po dziewięciu latach eksploatacji 6306 przeszedł naprawę główną w Zakładzie Naprawy Autobusów „T-4” przy Włościańskiej. Z remontu wyjechał już w ówczesnym standardowym malowaniu żółto czerwonym z większą ilością żółtego.

W 2010 roku 6306 był już dosyć zdezelowany i wiele wskazywało na to, że podzieli los swoich kolegów coraz liczniej zapełniających piece hutnicze… do autobusu uśmiechnęło się jednak szczęście, gdyż jako jeden ostatnich ikarusów załapał się na kolejny remont na Włościańskiej. Tak jak przy poprzednim remoncie, tak i teraz zmianie uległ wzór malowania – tym razem zgodnie z wówczas wprowadzanym schematem(tzw. „po nowemu”) użyto jaśniejszego odcienia czerwieni, zmieniło się także umiejscowienie numerów taborowych.W listopadzie 2010 powrócił do ruchu naOstrobramską. W listopadzie następnego roku 6306 przeniesiono do zajezdni Stalowa. Od tej pory był częstym gościem na liniach 338, 122 i 156.

29 listopada 2013 wycofano z ruchu ostatnie autobusy marki Ikarus, w tym naszego 6306. Następne miesiące spędził w ukryciu na terenie zlikwidowanych zakładów warsztatów przy ul. Włościańskiej, aby w końcu dołączyć do kolekcji naszego stowarzyszenia.

Historia przydziałówOkresNr taborowy
MZA Warszawa – zakład Ostrobramska1994 – 20116306
MZA Warszawa – zakład Stalowa2011 – 20146306
Marvipol Development S.A.2014 – 20146306
Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie2014 – teraz6306