
Pierwszy w pełni niskopodłogowy Ikarus w Warszawie to pojazd wyjątkowy – choć model ten na ulicach stolicy kursował tylko 10 lat, do dziś budzi emocje wśród miłośników komunikacji miejskiej. Jego zachowanie i odbudowa to ważny krok w pielęgnowaniu historii stołecznego transportu. Ikarus 411.08 o numerze 6550, choć nie tak legendarny jak starsi bracia serii 200., wciąż pozostaje symbolem zmian i nowoczesności, które w latach 90. zaczęły docierać na warszawskie ulice.
Strona w trakcie tworzenia. Aktualizujemy treści i przygotowujemy nowe!
Podstawowe informacje
Producent: Ikarus
Model: 411.08
Rok produkcji: 1995
Silnik: MAN D0826 LOH 07
Pojemność silnika: 6871 cm³
Moc silnika: 230 KM
Skrzynia biegów: ZF Ecomat 4HP500, automatyczna czterobiegowa
Miejsca siedzące: 20+1
Miejsc ogółem: 94
Długość [mm]: 11 070
Szerokość [mm]: 2500
Wysokość [mm]: 2685
Masa pojazdu [kg]: 10 100