Ikarus Zemun IK-160P, wbrew mylącej nazwie, nie jest autobusem węgierskim. To wynik kooperacji jugosłowiańskiej firmy… Ikarus z polskim Jelczem w latach 80. XX wieku. Choć ich głównych przeznaczeniem były przewozy PKS, pojawiały się także w komunikacji miejskiej. Autobusy zaczęto masowo wycofywać z eksploatacji już pod koniec lat 90. W bardzo niewielu przypadkach były remontowane, przerabiano je także na „solówki”. Ostateczny kres eksploatacji liniowej tych autobusów w Polsce nastąpił w połowie drugiego dziesięciolecia XXI wieku, niedługo później zakończono też ich eksploatację w krajach byłej Jugosławii.
Podstawowe informacje
Producent: Ikarus-Zemun / Jelczańskie Zakłady Samochodowe
Model: IK-160P
Rok produkcji: 1987
Silnik: WSK Mielec SW680/56/5
Pojemność silnika: 11 100 cm³
Moc silnika: 185 KM
Skrzynia biegów: FPS Tczew, S6-90, mechaniczna sześciobiegowa
Miejsca siedzące: 46+1
Miejsc ogółem: 145
Długość [mm]: 16 760
Szerokość [mm]: 2450
Wysokość [mm]: 3030
Masa pojazdu [kg]: 12 847