forex trading logo
FacebookRSS Feed

Zabytkowe autobusy


Nasz ubezpieczyciel


Główna Główna Wydarzenia 130 lat komunikacji miejskiej w Bydgoszczy
130 lat komunikacji miejskiej w Bydgoszczy PDF Drukuj Email
piątek, 08 czerwca 2018 20:19


Bydgoszcz to leżące nad rzeką Brdą, największe miasto województwa kujawsko-pomorskiego. Zamieszkuje je niemal 356 tysięcy osób, które do codziennego życia potrzebują komunikacji miejskiej, a ta obchodzi właśnie swoje 130-lecie. Z tej okazji zorganizowano wystawę taboru zabytkowego, parada oraz linie specjalne. Nie zabrakło również autobusów z naszej kolekcji.



Komunikacja miejska w Bydgoszczy ruszyła 18 maja 1888 roku pod postacią tramwaju konnego, łączącego dworzec kolejowy z Rynkiem Zbożowym. Dziś po mieście kursuje 10 linii tramwajowych, 37 autobusowych dziennych i 7 nocnych.

Z okazji przypadającej w tym roku 130. rocznicy uruchomienia komunikacji miejskiej Miasto Bydgoszcz, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego, Miejskie Zakłady Komunikacyjne oraz Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy zorganizowały liczne atrakcje.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Pod halą Łuczniczka i lodowiskiem Torbyd zorganizowany został zlot kilkunastu autobusów, reprezentujących wszystkie etapy rozwoju tego środka transportu - od czasów międzywojennych, przez okres PRL, po czasy współczesne. Oprócz pojazdów wyprodukowanych w Sanoku i Jelczu, pojawiły się również znane na całym świecie marki jak Mercedes, Volvo i Ikarus. Swoistą perełką był autobus marki Krupp z 1938 roku.

Nasze stowarzyszenie pokazało dwa autobusy – lokalnego błękitnego sana H100 oraz typowego miejskiego czerwonego ikarusa 260.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Komunikacja miejska to nie tylko autobusy. Na leżącej nieopodal pętli tramwajowej Babia Wieś można było podziwiać cały przekrój bydgoskich tramwajów - od najstarszego czynnego tramwaju w Polsce z 1896 roku, po najnowszego Swinga z lokalnej PESY.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

O godzinie 14:00 zabytkowe autobusy wyruszyły na uroczystą paradę ulicami miasta:

Hala Łuczniczka – Toruńska – Bernardyńska – Jagiellońska – Gdańska – Kamienna – Sułkowskiego – Ogińskiego – Trasa Uniwersytecka – Wojska Polskiego – Solskiego – Piękna – Szubińska – Kruszwicka – Focha – Królowej Jadwigi – Fredry – Warszawska – Zygmunta Augusta – pętla Rycerska – Z. Augusta – Dworcowa – Fredry – Śniadeckich – Markwarta – Sieńki – Ogińskiego – Jagiellońska – Bernardyńska – Toruńska – Hala Łuczniczka

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Po paradzie autobusy powróciły pod Łuczniczkę, skąd od godziny 15:00 wyruszały linie specjalne. Linia oznaczona literą A dowoziła wszystkich chętnych do zajezdni przy ul. Inowrocławskiej, gdzie można było poznać funkcjonowanie komunikacji miejskiej „od kuchni”. Druga linia specjalna „130” kursowała spod Łuczniczki do dworca głównego.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Oprócz linii specjalnych, przy współpracy z ZDMiKP oraz firmą Artura Lemańskiego, przedłużona do hali Łuczniczka została linia turystyczna 100. Tego dnia linię obsługiwały aż cztery zabytkowe autobusy, zwiększając częstotliwość kursowania.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Całość wydarzenia zakończyła się około godziny 19:00 pod halą Łuczniczka, skąd autobusy udały się na odpoczynek do zajezdni.

Thumbnail Thumbnail

Serdecznie dziękujemy organizatorom za zaproszenie, jak również wszystkim uczestnikom wydarzenia. To dla nas zaszczyt pojawić się na tak ważnej imprezie oraz wielka radość zobaczyć tyle osób zainteresowanych zabytkowymi pojazdami.

 

Nowości

Popularne

Na skróty

Nasze serwisy




Joomla!. XHTML and CSS.

Polityka prywatności

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zoptymalizowania jej funkcjonowania.Zobacz polityke prywatnosci.