Przedmiotowy autobus był jednym ze 165 pojazdów tego typu dostarczonych do Warszawy w latach 1999-2002. Autobusy tego typu stały się na początku obecnego stulecia najlepszą wizytówką zmieniającego się stołecznego transportu miejskiego. Pojazd rozpoczął swoją pracę w dniu 30 kwietnia 2001 roku z numerem taborowym 8102 na zajezdni Kleszczowa, a zakończył w dniu 23 grudnia 2019 roku z numerem taborowym 8731 na zajezdni Woronicza, będąc jednym z kilku ostatnich wozów tego typu w ruchu liniowym.
Na początku roku 2021 autobus został przekazany przez Miejskie Zakłady Autobusowe do Kolekcji Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej z przeznaczeniem na pojazd historyczny.
Połowę czerwca zdecydowanie możemy zaliczyć do udanych. To właśnie wtedy autobus bez problemu przeszedł przegląd i jako pierwszy w Polsce pojazd tej marki otrzymał zabytkowe tablice rejestracyjne WK 19T.