Po raz kolejny wzięliśmy udział w Zlocie Zabytkowych Autobusów w Kraśniku. Wydarzenie towarzyszyło Dniom Kraśnika.
Impreza trwałą aż dwa dni! Z tego powodu w podróż ruszyliśmy w piątek, aby mieć czas i miejsce na ostatnie poprawki kosmetyczne i doszorowanie autobusu. Po drodze odwiedziliśmy Górę Kalwarię oraz Kozienice.
W sobotę, 1 lipca można było zobaczyć zabytkowe wozy na liniach. Od godziny 15 do 23 obsługiwaliśmy Zemunem linie 2, 7 oraz 21. Wszystkie nasze kursy cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Wieczorem do Kraśnika dotarły jelcze 043 cabrio oraz 080 Marcina Olszańskiego.
Niedzielę rozpoczęliśmy od wycieczki do Janowa, śladami pierwszych połączeń komunikacji zbiorowej na ziemi kraśnickiej. Udział w niej brał nasz Zemun oraz Jelcz 080.
Około godziny 14 zajezdnia MPK w Kraśniku została otwarta dla zwiedzających. Miłym akcentem dla warszawiaków było spotkanie naszych dawnych “szarpaków”, czyli krótkich solarisów z 2007 roku. Czas spędzony na terenie zajezdni to także moment na ostatnie przeglądy i szykowanie pojazdów do parady.
Przed godziną 15 na terenie zajezdni zabytkowe autobusy ustawiły się do wyjazdu, by wziąć udział w paradzie, na trasie:
Centrum Przesiadkowe Przystanek Kraśnik – Lubelska – Lasy Gmina Kraśnik – Pułankowice – Ostrów – Popkowice (połączenie z Paradą Aut Klasycznych) – Popkowice Kolonia – Dąbrowa Bór – Kraśnik: ul. Długa – Lubelskiego Lipca 1980 – Graniczna – Krasińskiego – Kwiatkowskiego – al. Niepodległości – Inwalidów Wojennych – Urzędowska – Lubelska – Oboźna – plac Targowy przy parku św. Jana Pawła II
W zlocie brały udziało udział dużo pojazdów, takich jak: lubelski Jelcz 272MEX nazywany Gutkiem, nasze autobusy Jelcz 043 cabrio i Ikarus-Zemun IK-160P, Jelcz 080 należący do Marcina Olszańskiego, Jelcz PR110 z Rzeszowa, należące do Galicyjskiego Stowarzyszenia Miłośników Komunikacji Jelcz M11 oraz Autosan H9-35, Autosany H9-21, Autosan H6, Autosan H10 z PKS w Tarnobrzegu, Ikarus 256 firmy Stalko, pogotowie techniczne Ikarus 280/A z MZK w Stalowej Woli, które prowadził nasz kolega Konrad Frąk, piętrowy Routemaster, Sanos S415, należący do MPK w Kraśniku ZAZ A10C, autobus szkolny Jelcz L090, autokar EOS 200, Jelcz L120 oraz Solaris Urbino 15 z MPK w Lublinie.
Po zakończeniu parady, na uczestników czekała wystawa zabytkowych autobusów i samochodów. Zaprezentowano tam m.in. testowy autobus MAN Electric.
Do Warszawy wróciliśmy w poniedziałek. Po drodze kabriolet odwiedził dworzec autobusowy w Garwolinie ze słynnymi wiatami typu Ł, znanymi dawniej z warszawskich ulic.
Załoga Zemuna melduje, że łącznie w ten weekend pokonała ponad 600 km.
Serdecznie dziękujemy MPK w Kraśniku za zaproszenie i dobrze spędzony weekend! 🙂