Szanowni Państwo, Drodzy Przyjaciele!
Zbliżające się Święta Narodzenia Pańskiego oraz Nowy Rok skłaniają nas do refleksji nad minionymi dniami. Rok 2018 był czasem wyboru Zarządu i Komisji Rewizyjnej na kadencję, która po raz pierwszy będzie trwać trzy lata, a nie – jak dotychczas – dwa. Aktywniej zaczęliśmy pracować nad naszym wizerunkiem w internecie, gdzie uruchomiliśmy nowy kanał komunikacji w serwisie Instagram oraz oddaliśmy do użytku miesiąc przed zakładanym terminem nowoczesną i responsywną stronę internetową: www.kmkm.waw.pl
W naszej kolekcji pojawił się nowy pojazd czyli Jelcz M121M nr 4891, który prawdopodobnie jako jedyny pojazd w Polsce przeszedł demodernizację, dzięki której powrócił do swojego fabrycznego wyglądu. Przy ścisłej współpracy z Inspektorem ds. Taboru Zabytkowego oraz Tramwajami Warszawskimi, kolekcja tramwajów powiększyła się o trzy pojazdy: 13N nr 503, wagon wieżowy W nr 2204 oraz berlinkę nr 446.
Z powodzeniem zorganizowaliśmy także dwie nasze największe imprezy, czyli Zlot Zabytkowych Autobusów połączony z Nocą Muzeów oraz Dni Transportu Publicznego. Obie imprezy przyciągają z roku na rok coraz więcej zwiedzających, a także uczestników. W wakacje na warszawskie ulice wyjechała reaktywowana linia autobusowa numer 100 oraz linia T, bez której nie wyobrażamy sobie już letnich miesięcy.
To tylko wybrane najważniejsze wydarzenia z roku 2018. Rok 2019 będzie dla nas rokiem wytężonej pracy nad przygotowaniami do okrągłej, czterdziestej rocznicy naszej działalności. Chcemy ogłosić konkurs plastyczny na opracowanie logotypu obchodów. Będziemy zacieśniać współpracę z naszymi partnerami, czyli Zarządem Transportu Miejskiego, Miejskimi Zakładami Autobusowymi oraz Tramwajami Warszawskimi. Planujemy również aktywniej uczestniczyć w wydarzeniach naszych kolejowych partnerów, czyli Metra Warszawskiego oraz Szybkiej Kolei Miejskiej. Naszym marzeniem jest rozszerzenie obszaru naszej działalności konduktorskiej tak, aby naszych konduktorów można było spotkać w jednej z podwarszawskich wąskotorówek.
Planujemy dwie wielkie oraz kosztochłonne odbudowy autobusów. Naszym marzeniem jest wskrzeszenie jednego z przegubowych “Ogórków” AP-62, który produkowany był w warsztatach autobusowych na ulicy Włościańskiej. Drugą inwestycją jest remont Ikarusa 620 – poprzednika serii 200. Nieśmiało spoglądamy także na jedynego w Warszawie przedstawiciela trakcji trolejbusowej. Rozwijająca się technologia autobusów elektrycznych pozwala nam marzyć o powrocie naszego trajtka na ulice Warszawy.
Również dzięki współpracy z Inspektorem ds. Taboru Zabytkowego w Tramwajach Warszawskich, chcemy doprowadzić do budowy Muzeum Komunikacji Miejskiej, a także do remontu jednej z berlinek, przywracając ją do stanu prezentującego okres eksploatacji w Berlinie.
Pracy przed nami dużo, a zbliżający się okres to doskonały czas na rozpoczęcie nowych wyzwań i postanowień. W tym miejscu Zarząd oraz Komisja Rewizyjna Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie pragną życzyć wszystkim naszym Partnerom, Sponsorom, Członkom Klubu oraz ich Rodzinom, bratnim Stowarzyszeniom, a także naszym Fanom: ciepłych i spokojnych Świąt oraz dobrego, obfitego nowego roku. Oprócz spędzenia czasu z rodziną przy wigilijnym stole, nie zapomnijmy o pracownikach komunikacji miejskiej, kolejarzach i kierowcach autobusów dalekobieżnych, którzy będą w te dni pełnić służbę i dbać o to, byśmy mogli bezpiecznie dotrzeć do naszych rodzin.
Wszystkiego Najlepszego!